NOTIS TERKINI

PERHATIAN : Sila follow Page FB DrChef Sibu untuk mendaftar.
Jika berminat sila hubungi DrChef 013 817 4166
Showing posts with label Kelas Kek Harijadi. Show all posts
Showing posts with label Kelas Kek Harijadi. Show all posts

Monday, June 11, 2018

DrChef Kelas Kek Coklat Birthday Basic Deco - Saratok/ Kabong

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Ini nak share kelas kek coklat Birthday Basic Deco yang DrChef buat secara roadshow di Sibu, Bintangor, Saratok , Kota Samarahan dan Bintulu.
Jika ada yang berminat nak organize kelas ini dit tempat anda samada di Sarawak atau di Sabah, boleh hubungi DrChef. Kalau di semenanjung pun DrChef boleh uruskan. Yang penting ada peserta.

Kelas ini berbentuk hands on dimana peserta akan belajar membuat kek coklat ini dan menyedia topping kek juga.

Kreativiti mendeco DrChef galak peserta menggunakan kreativiti masing-masing untuk mendeco kek.
Mahalnya sebiji kek itu bukan hanya terletak pada keenakan kek itu sendiri tetapi juga terletak kepada keunikan hiasan kek itu juga.

Di Saratok , DrChef organize kelas ini di bandar  Saratok dan Kampung Perpat.
Walaupun agak jauh dari bandar, DrChef puas hati sebab dapat berkongsi ilmu dengan penduduk di situ.

Keunikan kelas DrChef ini ialah, adanya program DrChef Teacher dimana peserta yang berkebolehan dan minat untuk menyertai DrChef akan diberi latihan dengankos yang sangat minima.

Selepas peserta dah bersedia, peserta boleh mengad kelas sendiri seperti DrChef buat dan layak mengguna jenama DrChef setelah dilantik secara rasmi menjadi DrChef Teacher.

Ini antara gambar-gambar semasa kelas di Saratok dan Kabong.

Kelas di bandar Kabong



Kelas di kampung Perpat, saratok :



Gelagat peserta dalam kelas :









Antara hasil kerja peserta.
Mana tak peserta happy, kek ini mereka boleh bawa baik.
Ada yang sempat open order untuk ambil tempahan











Selepas kelas dah boleh mengambil tempahan. DrChef perlukan peserta ini untuk mengambil tempahan di kawasan mereka.

Kata orang biarlah kita berkongsi rezeki.

Alhamdulillah, sejak kelas ini diadakan ,jika ada tempahan dari kawasan -kawasan tersebut dah ada drChef Teacher yang boleh back up DrChef.

Jika ada yang berminat, terus saja contact DrChef sama melalui WhatsApp atau ke FB DrCher Sibu .


Impossible To Possible

#drchefsibu
#drchefteacher

Tuesday, January 26, 2016

Kelas Kek Harijadi

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ini cerita 24/1/2016. Alhamdulillah telah berjaya mengadakan kelas kek harijadi. Agak lama juga rancangan nak mengadakan kelas ini. Macam-macam halangan .
Halangan yang selalu dihadapi adalah nak kumpulkan minimum 5 peserta . Di Sibu ini tak ramai yang sanggup bayar yuran yang mahal untu belajar kek deco.

Untuk kelas saya, yuran yang dikenakan adalah RM200 seorang.Untuk kelas hari tu, saya bagi diskaun so tak adalah bayar RM200...

Mungkin ada yang bertanya kenapa yurannya mahal. Kelas kek harijadi ini adalah hands on, dimana setiap peserta akan menghias kek coklat saiz 8 inci. Kek yang dah siap , mereka bawa balik. Kek yang saiz ini biasa dijual dalam RM80-100 ikut decoration.

Kelas hands on ini penting sebab peserta boleh terus membuat apa yang ditunjuk oleh pengajar dan jika cara tidak betul, pengajar boleh membetulkan pada masa tersebut.

Sebenarnya yuran RM200 ini tidak mahal, sebab admin sendiri membayar lebih dari itu untuk belajar kek hiasan harijadi ini.

Yang bestnya, sekejap je kita dapat kumpul balik modal yang kita labur untuk ilmu. Walaupun kita dah pandai mendeco kek harijadi, adalah dicadangkan kita menghadiri kelas deco yang lain sebab dalam kelas, pengajar akan share kan tip -tip yang tidak dapat dibaca dari resepi,

Ini adalah gambar-gambar semasa kelas tersebut.




Peserta yang dah siap mendeco kek masing-masing.



Semua sedang sibuk menhias kek .









Yang bestnya, semasa kelas ada 2 orang peserta yang menyambut harijadi. Memang sangat seronok kerana buat kek harijadi sendiri..





Ini kek yang pelajar buat.  Nampak macam pro walaupun kali pertama memegang piping bag.
Tahniah kepada semua. Semoga ilmu yang dipelajari memberi  manfaat kepada semua...

Untuk info admin kurangkan  yuran sebagai sedekah, harap buka untung didunia sahaja , malah dapat untuk di akhirat juga.
Ayat yang biasa kita dengar, pahala yang kekal walaupun kita telah meninggal adalah ilmu yang dipergunakan. Harap ini sebahagian dari saham akhirat admin. Aamiin....


Saturday, November 9, 2013

Kek Hari Guru

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Kalau hari guru, bukan saja budak sekolah yang sibuk nak mencari hadiah untuk guru mereka, tapi ibubapa pun turut merasa bahangnya..terutama sekali ibunya hehe.
Tengok, anak akak pun sibuk nak buat kek untuk hari guru.. tengoklah hasil tangannya..


Friday, November 8, 2013

Kek Hiasan Buttercream Roses

Assalamualaikum, bukan saja masa harijadi kita perlu sediakan kek.Trend sekarang ini, apa -apa majlis akan lebih ceria jika ada kek. Anda boleh belajar membuat hiasan bunga ros dengan buttercream . Jika anda ingin belajar, kami juga menyediakan kelas untuk ansdaSeorang kena bayar RM100 dan jika anda kongsi dua orang, anda perlu membayar RM65.00 seorang. Urusan pembahagian kek dan bekas simpanan kek akan diurus oleh anda sendiri jika anda berkongsi kek.



Kek Harijadi

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Ada teman-teman yang ingin belajar membuat kek harijadi. Katanya, kalau kita buat kek harijadi sendiri untuk orang yang tersayang tentu lebih bermakna boleh jimat dan yang paling penting kebersihan terjamin sebab kita buat sendiri . Itu saya sokong. Lagi satu jika kita rajin , boleh mendapat pendapatan tambahan dari kepakaran kita tadi.
Dalam kelas ini, saya akan mengajar anda membuat kek coklat lembab. Hiasan mengguna buttercream dan sedikit fondant.

Kek lebih kurang , peserta akan membuat hands on dan kek akan dibawa balik oleh peserta.
Bayaran adalah RM100 seorang. Peserta dibenarkan berkongi dua orang untuk satu kek dan setiap orang perlu membayar sebanyak RM60 , Kek akan dikongsi oleh peserta tersebut. Urusan pembahagian kek akan dibuat sendiri oleh peserta. Pihak kami tidak menyedia bekas untuk kek yang telah dibahagi. Peserta dinasihat membawa bekas jika berkongsi kek.

Hiasan mengguna fondant dan buttercream :



Hiasan mengguna buttercream sahaja :